Is Windows 10 voor altijd gratis?

Binnenkort komt Windows 10 op de markt. (Maar dat wisten jullie zeker al.) Nu is het zo dat Windows 7 en 8.1 gebruikers GRATIS kunnen upgraden, maar nu heb ik één vraag waar ik nog niets over heb gehoord: is deze upgrade wel ECHT HELEMAAL gratis? Ik wil namelijk niet een soort 365 versie, zoals een trial, maar deze Windows versie (zo goed als) voor altijd gratis bezitten. Is Windows 10 dus echt gratis, of is het meer een soort 365 uitprobeersel? Hopelijk hebben jullie het antwoord voor mij!

Mvg en alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer je Windows 7 of Windows 8.1 heb kun je het eerste jaar gratis upgraden. Ja, deze is gratis en je zit niet aan een abonnement vast of proefperiode.

Er is wat misverstand of dat eerste jaar. Op dit moment staat Windows 10 op de planning van 29 juli 2015. Dit betekent dat je dan t/m 29 juli 2016 gratis kan upgraden. Doe je het later dan betaal je wel een bedrag. Eenmaal geupgrade blijft hij ook gratis staan op je PC. Je hoeft dus niet na 2 jaar opeens te betalen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, en als ik Windows 10 alvast reserveer, is het dan nog beschikbaar?
Powergen
8 jaar geleden
Hoe bedoel je nog beschikbaar?
Amadea
8 jaar geleden
Je krijgt de mogelijkheid te reserveren, zodat je bericht krijgt wanneer de tiende volledige versie daadwerkelijk te downloaden is. Zodra dat binnen is kan je nog maximaal een jaar wachten voordat je het besluit te installeren. Die reservering is volgens Windows tijdelijk. Dat doet vermoeden dat degenen die niét reserveren daar toch iets voor moeten gaan betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoewel ik door jullie zeker was om Windows 10 te gaan installeren, heb ik reacties op ComputerTotaal gelezen over Windows 10, maar daar zegt men dat na een jaar Windows 10 te hebben gebruikt, men alsnog kosten kan verwachten om daarna verder Windows 10 te mogen gebruiken. Echter heb ik hier nog geen duidelijkheid van Microsoft zelf... en blijft mijn eigenlijke vraag nog altijd onbeantwoord... :(